Schweizresan - del 1

Tisdag:

Vi åkte på timdag morgonen klockan 6 från Mjölby. Olivia och jag satt tillsammans i bussen.  På första stoppet stannade vi och åt vår matsäck vi hade med oss, och eftersom det hade regnat så fick vi sitta på kanten av bänkarna... vi fortsatte sedan att åka buss och även färja över till Danmark, och stannade sedan och åt lunch där. Olivia trampade i något äckligt, så hon var tvungen att gå ner till vattnet för att tvätta av skorna...

Sedan åkte vi buss ännu en bit, och färja över till Tyskland. Första natten sov vi i en gympasal på Jürgen-Fuhlendorf Schule i Bad Bramstedt, Tyskland. Där hittade vi på en dans till Euphoria så vi fick ännu ett till program att drilla/dansa till.

Onsdag:

På onsdagen packade vi ihop allting, och fortsatte mot Wasserlosen. Vi stannade vid Bergen-Belsen, och kikade på ett gammalt koncentrationsläger. Det var väldigt lärorikt och intressant, dock för lite tid.

Sedan stannade vi och åt äckliga mackor i en ljuuuvlig doft. Okej, det luktade avlopp där.

På eftermiddagen när vi kom fram till gympasalen i Wasserlosen bytte vi om till uniformerna och åkte och hade en konsert. Där fick vi även mat och dricka.

Torsdag:

Vi gav oss av på morgonen och åkte till Rottweil, där vi stannade och åt på restaurangen ”Lamm”. Jag satt med Olivia, Per och Markus. Medan vi väntade på maten spelade vi memory, haha. Sedan gick vi på stan en stund. Köpte en cola, milka och ett schampo.

På kvällen nådde vi äntligen Zürich, Schweiz. Där bodde vi på en stor förläggning och fick sova på tältsängar istället för på luftmadrasser.

Fortsättning följer...

Jag tror nästan att temat för hela resan var "för lite tid"... ;) TROTS att vi var borta så länge!

Svar: Haha, ja! det har du rätt i ;)