Schweizresan - del 2

Fredag:

På fredagen, alltså dag 4, hade musikkåren konserttävling som inte drillen skulle vara med på, så vi gick runt på stan så länge. Vi kollade mest i affärer, men jag hittade inget speciellt. Olivia och jag hade dessutom hur ont i magen som helst. En klädaffär som vi var inne på hade 6 våningar, och högst upp var det bröllopsklänningar och sådant.

Sedan solade vi ett tag innan vi skulle ha en konsert i ett festtält med nästan ingen publik. Jag tog det i alla fall som en övning, eftersom jag inte var så jätte pigg.

På vägen till bussen efter konserten kom det förbi en man i 30 års åldern och gav mig en puss på kinden, haha gud vad vi skrattade..

På kvällen var det dags för öppningsceremoni i Hallenstadion, där vi bland annat skulle dansa invigningsdansen med andra orkestrar. Olivia och jag trodde att dansen började halv 11, så vi gick och köpte korv innan det. Då kom det fram en gubbe och gav mig 20 schweizerfranc, alltså 150kr.. Den där gubben gjorde så att Olivia och jag missade den RIKTIGA gången vi skulle dansa, så när vi kom ut på arenan igen så stod alla ute på golvet, haha! Som tur var så körde vi dansen en gång till. Våra liv var räddade.


Lördag:

På förmiddagen gick vi en såkallad festivalmarsch, ungefär en kilometer. Innan vi gick så var det andra musikkårer som ville ta kort med oss. Det var väldigt mycket folk som kollade på oss när vi gick där på gatorna.

Sedan gick vi ner till en brygga och solade. Det var såå underbart väder!

Efter ett tag gick vi upp till ett festtält för att musikkåren skulle medverka i Swiss Radio, och vi skulle drilla. På kvällen så spelade vi basket, lyssnade på musik, dansade, snackade och så, medan resten av musikkåren antingen var på tivolit eller på music party. Olivia och jag kände verkligen inte för något av det, så vi stannade på förläggningen.


Söndag:

Efter frukosten hade musikkåren en marschtävling som inte drillen skulle vara med på, så vi fick ännu lite fritid. Jag, Ingela och Sofie passade på att gå till en badplats för att sola och bada ett tag. Efter en stund kom även Hilma, Lovisa och Lisa dit och badade med oss. Vi åt även våra lunchpaket som vi fick varje dag med en macka, en flaska vatten, en frukt och någon efterrätt.. tydligen ska varje paket ha kostat över 100kr. Sjukt.

 

Sedan åkte vi till förläggningen och bytte om, och åkte till festtältet och hade ytterligare en konsert, den här gången med publik. När musikkåren spelade YMCA gjorde drillen något som jag aldrig kommer att glömma. Jag fattar inte ens att vi gjorde det. Vi sprang runt och improviserade och grejer.

J A G 

F A T T AR

I N T E 

A T T

J A G

G J O R D E

D E T.

Fett pinsamt. På sista låten frågade en kille om han fick vara med och drilla med oss, så vi gav honom en drillstav och så stod han bredvid mig och drillade. Haha, han var faktiskt väldigt duktig. Sedan pratade jag och Olivia med några tyskar och lite.

 

Fortsättning följer...

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback