Schweizresan - del 3

Måndag:

Första dagen utan att vi behövde drilla någonting, skönt.

Efter frukosten åkte vi buss till Luzern och fick egentid där. Olivia och jag köpte varsin pin, vi hittade inget annat som var intressant.

Sedan åt vi lunchpaketet och åkte och badade och köpte glass. Dock så badade inte jag den dagen, och jag var inte ensam om det som tur var.

På kvällen åkte vi buss till Schiessanlage Albisgütli där vi minglade med en annan orkester. Om ni har läst tidigare dagar så har jag skrivit att en kille var med oss och drillade i festtältet. Det var den orkestern som han var med i som vi träffade.

Vi fick i alla fall grillat där, det dög. Sedan pratade vi med ”drillkillen” som hette Wanja, kollade på när deras orkester spelade, pratade och hade trevligt.

Gubben som gav mig pengar var även där och grillade, haha! Han gick hem och hämtade hängslen till Olle, för att han skulle visa honom hur man klädde sig som en riktig man. Och så hade hans häst sprungit iväg, och den såg Hilma, Lisa och Lovisa när den sprang på gatan, så de sa det till polisen.. haha! Han var vääääldigt full..

Jag gick även runt i Olles Dr. Martens kängor hela kvällen, så han var tvungen att åka spårvagn och buss utan skor, haha!


Tisdag:

Packade ihop alla våra saker, och lämnade vår älskade förläggning.

Gjorde ett stopp på Mc Donalds på vägen till Bad Camberg där vi var tvungna att pumpa upp våra luftmadrasser igen. 

Vi fick lassange när vi kom dit, och gjorde oss sedan i ordning för en konsert. Drillade till alla drillåtarna dvs. Euphoria, Grease, Karneval i Oslo + marsch.

Efter konserten åkte vi till skolan och bytte om, sen skulle Hilma och jag leta efter någon affär, men det fanns ingen öppen så vi gick runt lite i Bad Camberg ett tag.

 Fortsättning följer...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback